Oryantasyon Programlarımız
9. Sınıflar Oryantasyon Programımız
Sekizinci sınıfı bitiren her çocuk liseye geçtiği zaman kendini farklı hisseder ve artık büyüdüğünün farkına varır. Kişi yeni bir ortama girdiği zaman garipser ve bocalar. Muhakkak ki bir alışma sürecine ihtiyaç duyar. Van Açı Koleji olarak bu süreci hızlandırma adına her yıl eylül ayında 9. sınıflarımıza özel oryantasyon programları gerçekleştirilir.
Öncelikle her sınıfın danışman öğretmeni sınıf içi tanışma etkinlikleri ile öğrencilerimizin tanışıp kaynaşmasını sağlar. Ardından okul içi gezi düzenleyerek öğrencilerimizin okulu tanıması sağlanır. Rehber öğretmenlerimizin hazırladığı beklenti ağacı ile öğrencilerimizin de bizlerden beklentilerini belirlenir ve elbette ki bu beklentilere oldukça önem verilir.
Okul rehber öğretmenlerimiz sinema salonumuzda öğrencilerimize “Okul Bilgilendirme Semineri” verir. Bu seminerlerde amacımız sadece okul hakkında bilgi vermek değildir. Aynı zamanda hayatlarında yeni bir dönemin başladığı bu dört yıllık süreçte bizlerin onlar için neler yapacaklarımız ve onların kendileri için neler yapmaları gerektiği anlatılır.
Okul idaresi tarafından okul kuralları ve planlamalar hakkında bilgi verilir. Kullanılan otomasyon sistemi, programlar ve beklentiler üzerine konuşulur, otomasyon sistemi üzerine eğitimler verilir.
Kadromuzun tanıtımının ardından pasta kesimimiz ile oryantasyon programımız sonlanır.
Tüm Kademeler İçin Veli Oryantasyon Programlarımız
Eğitim ve öğretim iş birliğini gerektiren bir süreçle asıl meyvelerini verir. Tek taraflı bir çaba sadece boşa kürek çekmektir ve bu iş birliğinin en önemli parçalarından biri de elbette velilerimizdir. Verdiğimiz eğitimlerde elzem olan veli desteğinin sağlanması amacıyla her yıl her sınıf kademesine özel veli oryantasyon programları gerçekleştirilir.
Eğitim öğretim sistemimizden, çocuklarımıza sunacağımız imkanlardan bahsedilir. Eğitim kadromuz velilerimizle tanıştırılır. Ayrıca otomasyon sistemi eğitimlerimiz velilerimize de verilir.
Velilerimizin merak ettiği sorular cevaplandırılıp bizlerin de kendilerinden beklentilerimizi dile getirilir. Böylece okul veli iletişimini daha sağlıklı bir hale gelmiş olur.
Veli oryantasyon programımız gece sonunda düzenlenen kokteyl ile son bulur.
Sistem Bilgilendirme Seminerlerimiz
Eğitim Öğretim iş birliği gerektiren bir süreçtir demiştik. Elbette öğretmenler bu sürecin vazgeçilmez parçasıdır. Açı Kolejleri olarak öğretmenlerimizi kurumsal sistemlerimiz hakkında bilgilendirmek amacı ile “Açı Kolejleri Sistem Bilgilendirme Semineri” yapılır ve öğretmenlerimizin sisteme hakim olması sağlanır.
Öğretmenlik kutsal bir meslektir. Fakat Açı’da öğretmen olmak ayrıcalıklı bir kutsallığa sahip olmak demektir.
Hafta Sonu Etkinliklerimiz
Ders çalışmak elbette çok önemlidir. Fakat kendimize nefes alacak zamanlar da yaratmamız gerekir. Bu zamanlar ise ancak kontrollü olursa bir amaca hizmet eder.
Öğrencilerimize yeterli aralıklarla belirlenen dış etkinlik programları düzenlenir. Böylece hem eğlenceli hem faydalı zaman geçirilir.
Danışman öğretmenlerimizin gözetiminde gerçekleştirilen bu etkinlikler öğrencilerimizin “Ders zamanı ders… Eğlence zamanı eğlence…” kavramını benimsemelerine yardımcı olur.
Okul sadece ders görülen yer değildir. Okul insanların hayatı öğrenmesinde en büyük etkenlerden biridir. Öğrencilerimizin hem psikolojik hem akademik gelişimlerini sağlamak kutsal olarak adlandırdığımız mesleğimizin bir gereğidir.
Rehberlik Servisi Motivasyon Sunumlarımız
İnsanoğlu, hangi işi yaparsa yapsın temelinde mutlaka motive olma duygusu yatar. Kişi, yapacağı işe yeterli düzeyde motive olmamışsa başarısızlığa uğraması kaçınılmazdır.
Açı Koleji rehberlik servisi olarak hayatlarının en kritik noktalarından birinde bulunan öğrencilerimizin şu an içerisinde oldukları dönem itibariyle en önemli işleri olan ders çalışma kavramını yeterli düzeyde benimseyebilmeleri ve bu işi hakkıyla yapabilmeleri için her sınıf kademesine özel olarak hazırladığımız motivasyon ve etkili ders çalışma teknikleri sunumlarımız öğrencilerimizin huzurunda gerçekleştirilir.
Şube Öğretmenler Kurulu Toplantılarımız
Önemi olan zirveye çıkabilmek değil, zirvede kalabilmektir. Başarılı olduğumuz kadar kazandığımız başarılarımızın sürdürülebilir olması gerektiğinin de farkındayız. Bu bağlamda belirli aralıklarla düzenlediğimiz Şube Öğretmen Kurulu toplantılarımızda her öğrencimizin hem akademik hem de sosyal tutumlarını değerlendirir, onlara daha fazla neler katabileceğimizi tartışıp bu konuda gerekli kararları alırız.
Kitapları Okumakla Kalmaz Aynı Zamanda Değerlendiririz.
Kitap değerlendirme, derleme ya da telif bir kitap, bilimsel bir toplantı yahut olay üzerine ya da bilimsel bir makalenin tartışılması için hazırlanılan tanıtıcı olmakla birlikte üzerine çalışılan metin ya da olaya eleştirel bir yorum da getiren etkinliktir.
Kitap değerlendirmelerinden beklenen kitabın konusuna ve bu konunun işleniş şekline kadar öne sürülen düşüncelerin kritik edilerek, yapıcı yorumların da getirilmesidir.
Sunulan tebliğlerin ve gerçekleşen müzakerelerin bilimsel bir üslupla tartışılarak ilgili okuyucu kitlesine aktarılması hedeflenir.
Bu bağlamda öğrencilerimiz üzerinde çalıştıkları kitapların değerlendirmesini Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerimizin yönlendirmesi ile sinema salonumuzda yapılan sunumlarla okulumuz öğretmen ve öğrencilerinin beğenisine sunar.
Materyalsiz Ve Deneysiz Dersin Çok Verimli Olmadığının Farkındayız!
Öğrencilerde bilgi, beceri, tutum ve değerleri geliştirmede kullanılan tüm araç, gereç ve kaynaklara öğretim materyali denir. Öğrenme ile ilgili olarak yapılan araştırmalar, öğrenmelerin gerçekleşmesinde görselliğin önemli paya sahip olduğunu göstermektedir. Bazı öğrencilerin, görsellik sayesinde daha kolay öğrendikleri bilinmektedir. Görsel ögeler; öğrenen bireylerin dikkatini çekerek onları güdüler, dikkatlerini canlı tutar, duygusal tepkiler vermelerini sağlar, kavramları somutlaştırır, anlaşılması zor olan kavramları basitleştirir, şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve anlaşılmasını kolaylaştırır, bir kavramla ilgili ögeler arasındaki ilişkileri örgüt şemaları ve akış şemaları yoluyla kolayca verebilir ve bazı öğrencilerin görsel ögelerle kaçırmaları olası birtakım noktaları anlama şansı verebilir.
Eğitimde görsel ve işitsel araçlar, öğrenmenin kalıcı izli olmasını sağlaması açısından çok önemli görülmektedir. Eğitim ve öğretim etkinliği ne kadar çok duyu organına hitap ederse, öğrenme olayı da o kadar iyi ve kalıcı izli olmakta, unutma da o kadar geç olmaktadır. Eğitim araçları, eğitim ve öğretim etkinliklerinin daha verimli olmasını sağlamak için öğretmen ve yetiştiricilere en büyük yardımcıdır. Bunun farkında olan öğretmenlerimiz derslerinde deney ve materyalleri oldukça sık kullanırlar.
Açı Koleji Proje Koordinasyon Birimi
Ülkemizde, gençlerin mekânsal olarak yaşadıkları ortamları karşılaştırdığımızda en büyük payın okullara ait olduğu bilinmektedir. Gençlerin hayatlarının büyük bir bölümünün okulda geçiyor oluşu, eğitim dünyasının omuzlarına büyük bir sorumluluk bırakmaktadır. Bu sorumluğun farkında olmak kadar gereğinin yerine getirilmesinde doğru adımların atılması da önemlidir.
Bizler Açı Koleji olarak gençlerin okul hayatlarını sadece öğretimle sınırlandırmanın onlara yapılacak en büyük haksızlık olduğunu düşünmekteyiz. Gençler için, geleceğimiz için yola koyulduysak, yürüdüğümüz yolda fark yaratmalıyız. Çünkü bölgemizin bu farka ihtiyaç duyduğunu bilmekteyiz. Açı Koleji Proje koordinasyon birimi olarak, Proje Endeksli Eğitim ile merak eden, araştıran, sorgulayan öğrenciler yetiştirerek, öğrencilerimize bilimsel süreç becerileri kazandırıp onların olayları bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirmesine olanak sağlamak istiyoruz. Mevcut “Müfredat Endeksli Eğitimle” merak eden, tartışan, sorgulayan, problem çözen, girişimci, sorumluluk alan, düşünme becerileri gelişmiş ve öz düzenleme yapabilen bireylerin yetiştirilmesi mümkün değildir. Çünkü 21. yüzyılda Bilim ve Teknoloji dünyasının hızla değişmesi, okul müfredatlarının öğrencilere bilgi değil, beceri kazandırmaya yönelik değişmesi gerektiğini bilerek Okul Eğitim Programımıza Proje Tabanlı Eğitimi eklemeye karar verdik.
Proje Tabanlı Eğitim Modelimizle, Proje koordinasyon birimimizin geliştirdiği proje yarışmaları ve ulusal anlamda kabul görmüş tüm yetkin proje yarışmalarında bizde varız demek istiyoruz. Tales Matematik, Tales Fen Bilimleri, Akdeniz Olimpiyatları, Kanguru Matematik, Tübitak Liseler arası Proje Yarışmaları ve Tübitak Bilim Olimpiyatlarına katılım sağlamaktayız.
Açı Koleji olarak, bizler yarışmalardaki ödülleri almak için değil tam aksine gençlerimizi kazanmak için yola çıkan vizyoner bir kurum olduğumuz ilan etmek istiyoruz.
Öğretmen Seminerlerimiz
Öğretmenlerin en temel görevi Türk Milli Eğitiminin genel amaçları doğrultusunda öğrenciler üzerinde istendik davranış değişikliği oluşturmaktır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin diğer bir görevi de öğrencilerin okul başarısını yani akademik başarılarını yükseltmektir. Toplum için kutsal sayılan öğretmenlik mesleğini icra eden bireyler, sahip oldukları ve her geçen gün üzerine yenilerini ekledikleri bilgi ve beceri ile gelecek nesillere daha faydalı olabilirler. Öğrenciler için faydalı olmak bir öğretmenin en büyük görevlerinden biridir. Bunu ancak mesleki açıdan kendilerini iyi yetiştiren öğretmenler sağlayabilirler. Öğretmenler mesleki açıdan kendini günün şartlarına göre yetiştirirse öğrencileri için faydalı eğitim öğretim ortamları ve koşulları sağlayabilirler (Seferoğlu, 2003).
Hizmet içi eğitim, eğitim alanındaki bireylerin mesleki gelişimleri için hayat boyu devam eden bir eğitim biçimini ifade eder; eğitimcilere hem eğitim alma hem de kendilerini yenileme fırsatı sunarken, aynı zamanda bilginin yaygınlaştırılması ve derinleştirilmesi için fırsat verir. 21. yy. becerilerine sahip bireyler yetiştirme amacıyla çıktığımız bu yolda hedeflediğimiz birey profilini yetiştirecek öğretmenlerimiz için “Hizmet İçi Eğitim” ve “Geleceğin Eğitimi Eğitimcinin Geleceği ‘Covid Sonrası Öğrenen Öğreten İlişkileri’” kapsamında eğitim seminerleri düzenleyerek kendimizi yenilemekten de geri kalmayız.